Czy infolinie 0800, 0801 i 0804 są bezpłatne?

numer infolinii

Popularne w Polsce telefoniczne numery 0800, 0801 lub 0800 zarezerwowane są zazwyczaj dla infolinii, czyli telefonicznych centrów obsługi klientów różnych firm. Z pewnością zastanawiasz się, czy nawiązując połączenie z takim numerem, będziesz musiał coś zapłacić. W tym artykule wyjaśniamy, czy numeru 0800 i podobne są płatne.

Bezpłatna lub płatna infolinia. Za które nr infolinii się płaci?

Jako klienci wielu firm przywykliśmy już w Polsce, że możemy połączyć się z ich centrum obsługi poprzez infolinię. Ich charakterystyczną cechą jest numer telefonu, który zaczyna się od 0800, 0801 lub 0804. Przywykliśmy też do myśli, że są to przeważnie bezpłatne numery telefonu do obsługi klienta lub generujące niskie koszty za połączenie. Jak jest w rzeczywistości? Bezpłatnym numerem jest tylko numer rozpoczynający się od cyfr 0800, pozostałe dwa mogą być płatne (i zazwyczaj są). W zależności od dnia tygodnia i godziny w ciągu dnia połączenia z telefonów stacjonarnych kosztują między 0,20 zł a 0,49 zł za minutę rozmowy. Od strony właściciela numeru (czyli firmy posiadającą daną infolinię) wygląda to tak, że po zakupie danego numeru musi on płacić regularną opłatę abonamentową. Zarówno za jego utrzymanie, jak  i za wszystkie połączenia na ten numer.

Ciekawostka: niezauważalne dla klientów przekierowania

Ciekawostką jest fakt, że wszystkie te trzy numery infolinii mają możliwość przekierowywania dzwoniącego na różne inne numery stacjonarne i komórkowe. Odbywa się to w sposób automatyczny i bardzo szybki, a dla klienta często niezauważalny. Numery 0801 i podobne mogą przekierować dzwoniących do różnych oddziałów w różnych miastach lub/i krajach. W ten sposób powstaje natychmiastowe połączenie z operatorem lub najbliższym oddziałem firmy (np. według numeru kierunkowego). Ponadto niektóre numery infolinii są zaprogramowane, aby dzwoniący mógł ręcznie przełączać się pomiędzy oddziałami wpisując odpowiednie komendy na klawiaturze – zazwyczaj oznacza to kliknięcie konkretną cyfrę na klawiaturze telefonu.

Co nam jako klientom dają połączenia na numery infolinii?

Zjawisko infolinii, czyli linii telefonicznych obsługującej klientów różnych firm jest bardzo powszechne. Zazwyczaj każda duża firma, taka jak np. operator sieci komórkowej, dostawca telewizji i internetu, serwis sprzętu AGD lub marki sprzętu elektronicznego posiada własną infolinię. Często są to centra informacji działające 24h na dobę. Umożliwia to pomoc klientom także poza standardowymi godzinami pracy danej placówki lub firmy. Ich funkcją, poza obsługą klienta, są także działania marketingowe i sprzedażowe. Korzystając z bazy danych klientów telefoniści dzwonią do nich oferując np. zmianę umowy na świadczenie usług telekomunikacyjnych lub nowe usługi. Korzystanie z infolinii znacznie ułatwia i przyspiesza ten proces, zarówno od strony klienta, jak i firmy.

 

About Krzysiek Zabłocki 201 Articles
Jestem prywatnym przedsiębiorcą, właścicielem agencji reklamowej skupiającej się na produkcji oraz dystrybucji gadżetów reklamowych - od koszulek, poprzez kubki aż po profesjonalne wizytówki firmowe. W wolnych chwilach gram na gpw, prowadzę Blog Biznesowy Katalogfirmpolskich.pl oraz próbuję swoich sił na Forexie. Uwielbiam dobrą muzykę rockową! :)